Omistatko hannoverin?

Omistatko hannoverhevosen?

Hannoverin kantakirja on tänä päivänä yksi maailman menestyneimmistä ratsuhevoskantakirjoista. Kantakirjassa on yli 19000 aktiivisessa kasvatuskäytössä olevaa tammaa ja 450 hyväksyttyä oriita. Hannover hevosten kasvatus edustaa suurinta yhtenäisen kantakirjan kasvatusta Euroopassa. Itse asiassa, hannover hevosia löytyy kaikista viidestä maanosasta.

Tänä päivänä hannoverin hevonen edustaa tärkeintä kilpahevoskantakirjaa maailmassa. Hannover hevoset ovat olleet voitokkaita niin olympialaisissa, maailmanmestaruuksissa kuin Worldcup -kilpailuissakin. Iso määrä huippu kilpahevosia on merkattu H-brändillä joka on hannoverin hevosen tavaramerkki hevosen vasemmassa takareidessä. Hannover hevonen ei ole kuitenkaan ilonaihe vain kilparatsastajille vaan enenevässä määrin ratsastuksen harrastelijoille ympäri maailmaa.

Hannover kasvatuksen tavoitteet ovat...

...ratsastusominaisuuksiltaan hyvä, jalo, isoraaminen ja rakenteeltaan korrekti lämminverinen hevonen joka luonteensa ja temperamenttinsa puolesta sopii niin suoritus- kuin harrastekäyttöön.

Tavoitteena on kasvattaa lahjakkaita hevosia seuraaviin lajeihin:
- kouluratsastus
- esteratsastus
- kenttäratsastus
- valjakkoajo

Suomessa on satoja Hannover-hevosia. Ne ovat olleet keskeinen vaikuttaja esim. FWB- kantakirjan syntyyn. Hannover-hevosen omistajana sinulla on mahdollisuus osallistua yhdistyksemme järjestämiin kantakirjaus- rekisteröinti-, tammakoe-, ja näyttelytapahtumiin. Sivuillamme on myös tietokanta johon voit lisätä oman Hannover- tammasi tai orisi. Valtionsiittola Celle on luvannut antaa tietoa orivalinnoista suomalaisille tamman omistajille. Saksan Hannover- hevosten kasvatuksella on todella vanhat perinteet ja heillä on paljon tietoa siitä mitkä linjat sopivat keskenään yhteen. Jäsenemme saavat myös 20 % alennuksen Cellen pakastetilauksista kun se suoritetaan yhteistilauksena. Lisäksi nettisivumme tarjoavat ajankohtaista tietoa kasvatuksesta ja Hannover-liiton tapahtumista.

Tule mukaan toimintaamme!