Suomen Hannover-yhdistys

Yhdistys on perustettu 31.1.2009 Ypäjällä.

Yhdistyksen tavoitteina on:

- Järjestää vuosittain Suomeen Hannoverhevosten kantakirjaus- rekisteröinti- ja maitovarsojen arvostelutilaisuuden. Lisäksi samassa tilaisuudessa voidaan suorittaa tammatesti mikäli osallistujia saadaan tarpeeksi. Tilaisuudessa on mahdollisuus saada myös arviointia nuorista hevosista, tietoa orivalinnoista ja tietoa huutokauppamahdollisuuksista.

- Edistää ratsuhevoskasvatusta Suomessa yhteistyössä Hannoverliiton ja kaikkien Suomessa toimivien kasvatustahojen kanssa.

- Lisätä kasvattajien tietoa yhteisillä seminaareilla kasvatuksen tiimoilta ja lisätä suomalaisten kasvattajien yhteistyötä.

- Järjestää vuosittain retki Saksaan varsa- ja tammanäyttelyyn, huutokauppaan tai esimerkiksi Saksalaisille kasvattajille ja oriasemille.

- Luoda ja ylläpitää Suomen Hannover- yhdistyksen internetsivuja jossa on mm. myyntisivut ja tietoa kasvattajille.

- Suomalaista ratsukasvatusta halutaan edistää luomalla mahdollisimman hyvä yhteistyö yhdistyksen ja eri kantakirjojen välille.